FANDOM

Btm1.jpg

Beniamin Tytus Muszyński, (ur. 24 czerwca 1988 roku w Sanoku). Polski pisarz znany przede wszystkim ze swoich utworów interaktywnych (gier książkowych). Absolwent Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie, magister bibliotekoznawstwa.

Od 2008 roku aktywnie promuje gry książkowe, uznawany jest też za innowacyjnego i najpłodniejszego polskiego twórcę w ramach gatunku. Współzałożyciel i zastępca redaktora naczelnego internetowego magazynu Masz wybór poświęconego interaktywnym gałęziom kultury. Związany z nieformalnym Wydawnictwem Wielokrotnego Wyboru.

Twórczość Edytuj

W prozie fabularnie linearnej jego utworu oscylują zazwyczaj wokół problemów społecznych oraz odsłanianiu mrocznej strony natury ludzkiej, niekiedy wzbudzając kontrowersje natury estetycznej i moralnej.

W grach książkowych preferuje formę maksymalnie zbliżoną do opowiadania, świadomie rezygnując z mechaniki opartej o statytstyki, rzuty kością, kartę postacie etc. Stosuje podział na rozdziały i zasadę wielu równorzędnych zakończeń (rezygnacja z konkretnego, "właściwego" końca gry).

Lista gier paragrafowych [w kolejnosci chronologicznej]: Edytuj

Linki zewnętrzne Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki