FANDOM

Joe Dever.jpg

Joe Dever

Joe Dever
(ur. w 1956 roku) - jeden z najsłynniejszych twórców gier paragrafowych, w tym serii Lone Wolf.

Joe Dever jest nagradzanym pisarzem i projektantem gier. Rozpoczął karierę jako muzyk i dźwiękowiec. W 1976 roku stworzył fikcyjny świat Magnamund jako tło dla swoich wczesnych kampanii w Dungeons & Dragons. W 1982 roku stał się pierwszym brytyjskim zwycięzcą Mistrzostw w Advanced Dungeons and Dragons, rozgrywanych w Stanach Zjednoczonych.

W 1984 roku opublikowana została pierwsza seria książek przygodowych Lone Wolf, która osiągnęła międzynarodowy sukces. Sprzedano ponad 9 milionów egzemplarzy na całym świecie. Od 1996 roku Joe brał udział w projektowaniu i produkcji kilku docenionych gier na komputery osobiste i konsole, włącznie z Ground Control 2 (Ubisoft), Killzone (Sony) oraz 2 Fast 2 Furious (I-Play).

Obecnie pracuje nad od dawna oczekiwanymi czterema ostatnimi książkami z serii „Samotny Wilk” (dla wydawnictwa Mongoose Publishing Ltd.) oraz jest głównym projektantem gry komputerowej Lone Wolf.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki