FANDOM

D8fa694905

Mikołaj Kołyszko

Mikołaj Kołyszko (ur. 1986 w Chojnicach) - polski twórca gier paragrafowych, religioznawca, absolwent Uniwersytetu Jagiellońskiego.

TwórczośćEdytuj

Jest twórcą serii Tajemne Oblicze Świata. W fabuły swoich powieści autor wplata prawdziwe, uniwersalne i niezwykłe fenomeny religijne. Oprócz gamebooków pisze artykuły do portali internetowych i gazet (m. in. magazynów OkoLica Strachu, magazyn Histeria, Zielone Wiadomości, były współpracownik magazynu Vege, publikował w m.in. Marketingu Przy Kawie, Wiadomosci24.pl, polter.pl, valkiria.net). Zdobył tytuł Dziennikarza Obywatelskiego 2013 Roku w kategorii recenzja. Specjalizuje się w mitoznawstwie, a w szczególności w badaniu mitów Cthulhu (ich genezie, konsolidacji, rozwoju). Jest również autorem rozprawy naukowej Groza jest święta opisującej i analizującej mitologię literacką Howarda Phillipsa Lovecrafta.

Były redaktor naczelny nieformalnego Wydawnictwa Wielokrotnego Wyboru oraz magazynu Masz wybór poświęconego interaktywnym gałęziom kultury (przede wszystkim grom książkowym). Red. nacz. literackiego portalu CzytajPL.pl.

Lista gierEdytuj