FANDOM

Poszukiwania korony
Poszukiwania korony okładka
Informacje o grze:
Autor Przemysław Pociecha
Gatunek fantasy
Data wydania 2008
Liczba paragrafów 250
Poszukiwania korony - polska autorska gra paragrafowa z gatunku fantasy, wydana w 2008 roku.

Wydanie gryEdytuj

Pierwsza wzmianka o grze pojawiła się na forum Paragrafowe granie, 24 kwietnia 2008 roku, w związku z konkursem, jaki miał się odbyć między użytkownikami forum. Pisarz nie ujawniał prawie żadnych informacji na temat projektu, póki paragrafówka nie została ukończona.

Premiera pierwszej wersji gry odbyła się 11 sierpnia 2008 roku. Z uwagi jednak na liczne błędy autor musiał dokonać poprawek, i 25 sierpnia tego samego roku została wydana druga wersja.

Fabuła Edytuj

Pomysł na grę oparty jest na przygodówce - "King's Quest: Quest for the Crown". Otóż skradzione zostały z królewskiego skarbca trzy magiczne przedmioty, zapewniające państwu wieczny dobrobyt i szczęście. Początkowo król Edward myślał, że jakoś sobie bez nich poradzi, ale kiedy jest już stary, blisko śmierci, wie, że aby przywrócić krainie spokój, trzeba je odnaleźć. Zadanie to powierza tobie – najodważniejszemu, i jedynemu swojemu rycerzowi, któremu może naprawdę zaufać. Twoim zadaniem jest odnaleźć trzy przedmioty – magiczne lustro, skrzynię bez dna, oraz niezniszczalną tarczę.

MechanikaEdytuj

W grze tej wykorzystywana jest autorska mechanika oparta na rzutach kośćmi. Bohater, w którego wciela się czytający opowieść, określony jest następującymi współczynnikami: punktami życia, siłą, zręcznością, siłą ataku, i obroną. Autor określił również zasady walki, wygląd karty ekwipunku, oraz przebieg handlu przedmiotami.

CiekawostkiEdytuj

Charakterystyczną cechą paragrafów, nie występującą w innych autorskich grach po Polsku jest to, że odnośniki do kolejnych paragrafów zagnieżdżone są w paragrafie (w nawiasach), nie odrębnione zostały od głównego tekstu.

RecenzjeEdytuj

Tu jest miejsce na oceny graczy.

Linki zewnętrzne Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki